
Systems Engineer / 시스템 엔지니어
- 서울시
- 정규직
- 풀타임
- Monitor and troubleshoot global helpdesk tickets seeing them to resolution or escalation when necessary
- Maintain current and accurate inventory of technology hardware, software and resources
- Multi facility support
- Out of hours/on-call/shift work required
- Check workability and flag to PMs what files are late with no warning (which become urgent at that moment)
- 글로벌 헬프데스크 티켓 모니터링 및 문제 해결, 필요 시 적절한 에스컬레이션 수행
- 기술 하드웨어, 소프트웨어 및 자원의 정확한 재고 관리
- 다수의 시설에 대한 기술 지원 제공
- 야간 근무, 온콜, 교대 근무 등 유연한 근무 형태 요구
- 파일의 작업 가능 여부 확인 및 프로젝트 매니저에게 지연 파일 경고 (긴급 상황 발생 시)
- Ability to work effectively within a team environment, both taking direction from and supporting other colleagues
- Windows, Linux, MacOS experience desired
- Strong analytical and problem solving skills
- 팀 환경에서 효과적으로 협업하고, 동료의 지시를 따르며 지원할 수 있는 능력
- Windows, Linux, MacOS 운영체제에 대한 경험 보유자 우대
- 뛰어난 분석력 및 문제 해결 능력 보유
- Robust pension plan
- Global company with a diverse and inclusive environment
- Career development
- Collaborative, team-based structure
- 탄탄한 연금 제도
- 다양하고 포괄적인 글로벌 기업
- 경력 계발
- 협력적이고 팀 중심의 구조