Enterprise Service Manager, Professional Services Korea

아마존

  • 서울시
  • 정규직
  • 풀타임
  • 1개월 전
DESCRIPTIONAre you interested in working with the largest enterprise organizations in Korea as they navigate through some of the most dynamic and disruptive transformation projects in their organization's history? Does the prospect of empowering these organizations cloud transformation success by aligning professional services to critical business and IT outcomes, overseeing and assessing engagement delivery, driving a holistic partner strategy and providing insight to accelerate rate of execution/adoption of cloud technology excite you?The Amazon Web Services Professional Services team is looking for Enterprise Service Manager (ESM) that can manage the working relationship with large organizations, develop a long term Professional Services strategy and execute that strategy within those accounts. The ESM is a trusted advisor for our largest and most committed customers. The role includes all aspects of business development, relationship development, sales of Professional Services, delivery oversight, and program management in those accounts.프로페셔널 서비스팀의 일원으로서 주요 비즈니스 및 IT 프로젝트 기회를 만들고, 전체적인 파트너 전략을 추진하며, 클라우드 기술의 실행/채택 속도를 가속화하는 통찰력을 제공을 통해 클라우드 혁신을 주도하는 역할에 관심이 있으십니까?Amazon Web Services 프로페셔널 서비스 팀은 대규모 조직과의 업무 관계를 관리하고 장기적인 전략을 개발하며, 엔터프라이즈 고객의 전략을 실행할 수 있는 ESM(Enterprise Service Manager)을 찾고 있습니다. ESM은 고객을 위한 신뢰할 수 있는 조언자로서, 비즈니스 개발, 프로페셔널 서비스 영업 및 해당 고객 프로그램 관리의 모든 측면이 포함됩니다.Key job responsibilities
We are looking for someone who is passionate about:
  • Long term development of large, complex, and distributed enterprises
  • Engage with customers to understand their business drivers and application portfolio
  • Development of long term Cloud Strategy for customers
  • Identify & develop specific opportunities and supporting business cases
  • Deal shaping, including estimations and deal pricing
  • Contract negotiations & closing
  • Planning and implementation of a portfolio of projects, including budget & deliverable responsibilities
  • Mitigation of delivery risks & issues
  • Overseeing delivery of projects in account, ensuring high quality delivery
  • Act as single person of contact for customer executives, developing deep, trustful relations
  • Educate customers on AWS services and translate those into a clear business value proposition
  • Envision and inspire customers
  • Coaching customers and partners to be self-sufficient
다음과 같은 일에 열정을 갖고 계신 분을 찾고 있습니다.
  • 엔터프라이즈 비즈니스 사업 개발
  • 고객과의 커뮤니케이션을 통해 비즈니스 동인 및 애플리케이션 포트폴리오 이해
  • 고객을 위한 장기 클라우드 전략 개발
  • 프로젝트 기회 식별 및 비즈니스 사례 지원
  • 프로젝트 견적 및 견적 지원 등 계약 협상 및 종결
  • 예산을 포함한 프로젝트 포트폴리오 계획 및 구현
  • 딜리버리 리스크 및 문제 완화
  • 고품질의 프로젝트 딜리버리 보장
  • 고객 경영진의 담당자로서, 깊고 신뢰할 수 있는 관계를 구축
  • 고객에게 AWS 서비스를 교육하고 이를 명확한 비즈니스 가치 제안으로 전환
  • 고객과 파트너 코칭
About the team
Sales, Marketing and Global Services (SMGS)
AWS Sales, Marketing, and Global Services (SMGS) is responsible for driving revenue, adoption, and growth from the largest and fastest-growing small- and mid-market accounts to enterprise-level customers, including the public sector. The AWS Global Support team interacts with leading companies and believes that world-class support is critical to customer success. AWS Support also partners with a global list of customers that are building mission-critical applications on top of AWS services.AWS 영업, 마케팅 및 글로벌 서비스 (SMGS) 는 크고 빠르게 성장하는, 공공 부문에서 엔터프라이즈에 이르기까지 고객의 성장을 돕는 역할을 합니다. AWS 글로벌 지원 팀은 글로벌 기업과 교류하며 고객의 성공을 돕습니다. 또한 AWS Support는 AWS 서비스를 기반으로 미션 크리티컬 애플리케이션을 구축하는 전 세계 고객 목록과도 파트너 관계를 맺고 있습니다. 프로페셔널 서비스팀은 AWS 내 글로벌 서비스팀에 소속되어 있습니다.About AWS
Diverse Experiences
AWS values diverse experiences. Even if you do not meet all of the qualifications and skills listed in the job description, we encourage candidates to apply. If your career is just starting, hasn't followed a traditional path, or includes alternative experiences, don't let it stop you from applying.Why AWS?
Amazon Web Services (AWS) is the world's most comprehensive and broadly adopted cloud platform. We pioneered cloud computing and never stopped innovating - that's why customers from the most successful startups to Global 500 companies trust our robust suite of products and services to power their businesses.Inclusive Team Culture
Here at AWS, it's in our nature to learn and be curious. Our employee-led affinity groups foster a culture of inclusion that empower us to be proud of our differences. Ongoing events and learning experiences, including our Conversations on Race and Ethnicity (CORE) and AmazeCon (gender diversity) conferences, inspire us to never stop embracing our uniqueness.Mentorship & Career Growth
We're continuously raising our performance bar as we strive to become Earth's Best Employer. That's why you'll find endless knowledge-sharing, mentorship and other career-advancing resources here to help you develop into a better-rounded professional.Work/Life Balance
We value work-life harmony. Achieving success at work should never come at the expense of sacrifices at home, which is why we strive for flexibility as part of our working culture. When we feel supported in the workplace and at home, there's nothing we can't achieve in the cloud.다양성
AWS는 다양한 경험을 중요하게 생각합니다. JD에 나와 있는 자격 및 기술을 모두 충족하지 못하더라도 지원자가 지원하도록 권장합니다. 경력을 이제 막 시작하였거나, 전통적인 경력을 쌓지 않았거나, 조금 다른 경험을 쌓았다고, 지원을 중단하실 필요는 없습니다.AWS를 선택해야 하는 이유
아마존 웹 서비스 (AWS) 는 세계에서 가장 포괄적이고 널리 채택된 클라우드 플랫폼입니다.우리는 클라우드 컴퓨팅 시장을 개척했으며 혁신을 멈추지 않았습니다. 이것이 바로 가장 성공적인 스타트업부터 Global 500 기업에 이르는 고객이 AWS의 제품 및 서비스 제품군을 신뢰하는 이유입니다.일과 삶의 균형
우리는 일과 삶의 조화를 중요하게 생각합니다.직장에서의 성공을 위해 가정에서의 희생을 감수해서는 안 됩니다. 그렇기 때문에 유연한 근무 시간과 근무 방식이 우리 문화의 일부입니다.직장과 가정에서 지지받는다고 느낄 때 클라우드로는 달성할 수 없는 것이 없습니다.포용적인 팀 문화
AWS에서는 배우고 호기심을 갖는 것이 우리의 본능입니다.직원이 주도하는 어피니티 그룹은 서로 다른 점을 자랑스럽게 여길 수 있는 포용의 문화를 조성합니다.인종 및 민족에 관한 대화 (CORE) 및 AmazeCon (성별 다양성) 컨퍼런스를 포함하여 진행 중인 이벤트와 학습 경험은 우리가 우리의 독창성을 받아들일 수 있도록 영감을 줍니다.#aws-korea-proserv-ap
#AWSKOREAWe are open to hiring candidates to work out of one of the following locations:Seoul, KORBASIC QUALIFICATIONS- 7+ years of external or internal customer facing, complex and large scale project management experience
- Bachelor's degree
- IT consulting/ management/ transformation experience in customer-facing rolesPREFERRED QUALIFICATIONS- Experience in cloud based solution (AWS or equivalent), system, network and operating system
- Experience in external or internal customer facing, complex and large scale project management
- Masters/MBA degree preferred

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