Technical Support Specialist - Design & Manufacturing

Autodesk

  • 서울시
  • 정규직
  • 풀타임
  • 1개월 전
Job Requisition ID #24WD76331직무 내용Autodesk Inventor, Fusion 360, CAM 제품에 대한 기술적인 문제 해결, 솔루션, 지침을 제공하여 고객과 적극적으로 교류함으로써, 제품을 최대한 활용할 수 있도록 도와주는 기술 지원 전문가팀과 함께할 인재를 채용하고 있습니다.문제를 해결하고 다른 사람을 돕는 것을 좋아하십니까?고객 경험 증대에 대한 열정이 있습니까?Inventor, Fusion 360, CAM 또는 이에 상응하는 소프트웨어에 익숙하십니까?기술 지원 팀에 속하며, 전화, 채팅, 웹, 온라인 포럼 및 기타 채널을 통해 보고된 고객 문제를 해결하는 중요한 역할을 합니다. 이 외에도, Autodesk 홈페이지에 기술 지원 문서 게시, 기술 관련 웨비나 계획 및 발표, 온라인 커뮤니티에서 Q&A 세션 호스팅, Autodesk University와 같은 회사 행사에서 발표할 수 있습니다.상세 역할채팅, 전화, 웹, 온라인 포럼 및 기타 방식을 통해 Autodesk에 보고된 고객 기술 문제 해결Autodesk 고객에게 제품 기능, 사용 등과 관련된 다양한 문제 및 질문에 대해 신속하고 친절하며 효율적인 지원을 제공제품에 대한 문제를 조사하고 해결 방법을 제공하며 이에 대한 간결하고 명확한 기술 자료로 문서화중요한 문제의 우선 처리 및 에스컬레이션 및 서비스 수준 규정 준수 모니터링사례 관리 시스템에 지원 내역 문서화고객 문제를 내부 팀으로 에스컬레이션기술 지원 요청 사항 백로그를 적극적으로 관리진행 상황에 대한 시기적절한 업데이트를 제공하여 고객 기대치를 관리지식 기반 품질의 근본적인 개발 및 유지에 기여제품 관리 및 제품 개발에 영향을 주어 제품 품질 향상강력한 고객 관계를 구축하고 고객의 요구 사항에 대한 통찰력 확보최소 자격기계 공학, 산업 디자인 또는 이와 유사한 학사 학위3년 이상의 업계 경험Inventor, Fusion 360, CAM (Autodesk FeatureCAM, PowerShape, PowerMill, PartMaker, HSMWorks 등) 사용 경험고객 문제를 적극적으로 처리하는 능력, 문제 해결 및 문제를 해결 또는 완화하거나 필요한 경우 에스컬레이션하는 능력고객 서비스, 문제 해결 및 분석 능력팀 플레이어OS (Windows, Mac) 구성 및 트러블슈팅 능력기본적인 영어 의사 소통 능력Simulation 소프트웨어 (Nastran, CFD 등) 사용 경험 (선택 사항)이상적인 후보자고객 중심: 고객과의 긴밀한 관계 구축 및 세부 사항에 대한 공감과 관심을 바탕으로 고객 중심의 솔루션 제공명확한 의사 결정: 시기 적절하며 올바른 결정. 주어진 문제에 대한 정확한 판단, 작업의 우선 순위 정의, 세부 사항에 대한 주의를 통하여 적시에 솔루션 제공책임감: 자신 및 다른 사람들이 책임감을 가지고 약속을 이행할 수 있도록 함실행 지향: 긴박감, 높은 에너지 및 열정으로 새로운 기회와 어려운 도전에 도전민첩한 학습자: 성공과 실패를 모두 학습 기회로 삼고, 새로운 문제를 다룰 때 실험을 통해 능동적으로 학습팀 플레이어: 파트너십을 구축하고 다른 사람들과 협력하여 공유 목표를 달성차이점에 대한 가치 부여: 다양한 관점과 문화가 조직에 가져다 주는 가치 인식Position OverviewWe are hiring a Technical Support Specialist to join our friendly team of tech enthusiasts assisting customers to get the best out of their Autodesk products. -someone to actively engage with Autodesk customers from the Manufacturing community by providing technical troubleshooting, solutions, and guidance for Inventor, Fusion 360, and CAM products.Do you enjoy solving problems and helping others?Are you passionate about customer experience?Are you familiar with Autodesk software like Inventor, Fusion 360, CAM, or equivalent software tools?Then we would like to hear from you. Reporting to a Technical Support Manager, you are responsible for resolving customer issues reported to us via phone, chat, web, online forums, and other channels. In addition to reacting to customer issues, you will also engage in a variety of proactive support activities such as publishing technical articles in the Autodesk Support page, developing and presenting webinars, or presenting at company events like Autodesk University.ResponsibilitiesResolve customer issues reported to Autodesk via chat, phone, web, online forums and other modalitiesProvide prompt, friendly, and efficient assistance to Autodesk customers on a variety of issues and questions related to product features, usage etcResearch, verify, and document product issues, solution in short and clear articles for our Knowledge Base, or in our internal case management systemPriority handling and escalation of critical issues and monitoring of service level complianceDocument support interactions in a case management systemEscalate customer issues to internal teams as requiredActively manage personal backlog of support requestsManage customer expectations by providing timely updates on progressContribute the fundamental development and maintenance of knowledge base qualityInfluence product management and product development to improve product qualityBuild strong customer relationships and gain insights into their needsMinimum QualificationsFluent in written and spoken KoreanBachelor's degree in mechanical engineering, industrial design, or similar5 or more years of industry experienceExperience with working with Korean customersExperience with Inventor, Fusion 360, CAM (Autodesk FeatureCAM, PowerShape, PowerMill, PartMaker, HSMWorks) or other toolsDemonstrable capability to "own" the problem (customer issue), troubleshoot and ability to solve or mitigate the problem or escalate if neededTeam player skillsCustomer service, troubleshooting, and analytical skillsExperience with OS (Windows, Mac) configuration and troubleshootingGood written and verbal English communication skillsExperience with Simulation tools such as Nastran or CFD (Optional)The Ideal CandidateCustomer-focused: Building strong customer relationships and delivering customer-centric solutions with empathy and attention to detailDecisive: Making good and timely decisions. Clarifying assignments, prioritizing work and attending to detail to ensure work is done in a timely and quality mannerAccountable: Holding yourself and others accountable to meet commitmentsAction Oriented: Taking on new opportunities and tough challenges with a sense of urgency, high energy, and enthusiasmA Nimble Learner: Actively learning through experimentation when tackling new problems, using both successes and failures as learning opportunitiesA Team Player: Building partnerships and working collaboratively with others to meet shared objectivesValuing Differences: Recognizing the value that different perspectives and cultures bring to an organization#LI-KC1Learn MoreAbout Autodesk
Welcome to Autodesk! Amazing things are created every day with our software – from the greenest buildings and cleanest cars to the smartest factories and biggest hit movies. We help innovators turn their ideas into reality, transforming not only how things are made, but what can be made.We take great pride in our culture here at Autodesk – our Culture Code is at the core of everything we do. Our values and ways of working help our people thrive and realize their potential, which leads to even better outcomes for our customers.When you’re an Autodesker, you can be your whole, authentic self and do meaningful work that helps build a better future for all. Ready to shape the world and your future? Join us!Salary transparency Salary is one part of Autodesk’s competitive compensation package. Offers are based on the candidate’s experience and geographic location. In addition to base salaries, we also have a significant emphasis on discretionary annual cash bonuses, commissions for sales roles, stock or long-term incentive cash grants, and a comprehensive benefits package.Diversity & Belonging
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