Key Leader | Daejeon Shinsegae Art & Science
Lululemon Athletica
- 대전시
- 정규직
- 풀타임
- 배움이나 개발 활동을 진행 중인 팀원들에게 직접적인 피드백과 코칭, 멘토링, 커리어 방향에 대한 가이드를 제공하고 성과에 대한 우려 사항을 함께 해결합니다.
- 팀원들의 성공을 인정해주고, 부족한 부분을 평가하고, 전체적인 성과를 문서화하여 커리어 개발과 개인적인 성장을 서포트합니다.
- 제품 지식과 회사와 관련된 일반적인 정보를 적절한 커뮤니케이션 수단을 통해 전달하고, 발전시키고, 유지합니다.
- 팀원들을 서포트하며(예: 솔선수범하는 모습을 보이고 코칭하기) 게스트 니즈를 평가하고, 제품 에듀케이션을 진행하고, 스토어 내 거래와 옴니채널 프로그램을 서포트하는 등 게스트의 시간을 소중히 여기며 탁월한 게스트 경험을 제공합니다.
- 게스트 개개인의 니즈를 적극적으로 파악하고 평가하며, 맞춤형 제품을 효과적으로 구매할 수 있도록 서포트하고, 반품 솔루션을 제공합니다.
- 제품의 가치와 베네핏을 명확하게 설명하여 기능성 제품 에듀케이션을 제공합니다.
- 게스트의 피드백을 수용하고, 게스트의 우려 사항이나 에스컬레이션을 처리하여 게스트를 위해 ‘문제를 해결’합니다.
- 플로어에서 활발하게 움직이며 스토어와 팀, 게스트의 니즈를 파악하고 충족합니다.
- 게스트에게 지역 커뮤니티 프로그램에 대해 안내합니다. 로컬, 지역별, 구역별 커뮤니티 프로젝트와 이니셔티브를 계획하고 실행합니다(예: 로컬 러닝 클럽, 글로벌 요가 데이).
- 모든 팀원과 게스트가 서로를 서포트하고 적극적으로 참여하는 경험을 만들 수 있도록 다름을 기꺼이 받아들이고 인정하며 서로 존중하고 포용적인 팀 환경을 만드는 데 기여합니다.
- 모든 팀원과 서로를 서포트하는 생산적인 관계를 구축합니다.
- 팀원과 협력하여 최상의 게스트 경험을 보장하고 스토어 운영을 서포트합니다.
- 플로어 커버리지 계획을 세우고 플로어를 효율적이고 효과적으로 계속해서 운영하기 위한 의사 결정을 내리는 등 팀원들에게 플로어 리더십을 발휘합니다. 비즈니스 데이터와 측정 기준을 검토하여 목표에 대한 진행 상황을 평가하고 조정이 가능한지 파악합니다.
- 오프닝 및 클로징 체크리스트에 따라 스토어를 오픈하고 클로징합니다.
- 회사 기준에 따라 제품 프레젠테이션 업무(예: 제품 제자리에 갖다 놓기, 제품을 인벤토리에서 플로어로 리스톡 또는 추가하기, 재고 정리 또는 재배치)를 관리합니다.
- 시프트가 진행되는 동안 에듀케이터에게 스토어 운영 업무를 배정하여 고급스러운 스토어 환경을 유지합니다.
- 팀원들이 스토어 테크놀로지를 활용하여 스토어 운영을 서포트하고 긍정적인 게스트 경험을 제공할 수 있도록 리드합니다.
- 피플 세이프티 정책과 절차를 이해하고 준수하며 안전한 근무 환경을 유지합니다.
- 관련 정책, 절차, 법률 및 규정에 따라 업무를 수행합니다.
- 다양성 & 포용성: 다양성을 중요시하고받아들이는 포용적인 환경을 조성하고서포트합니다
- 인테그리티/진솔함: 정직하고 공평하며윤리적으로 행동합니다
- 게스트 경험: 게스트를 이해하고 도우며,게스트와 커넥션을 형성하고 일하는 것을즐깁니다
- 협력과 팀워크: 목표를 달성하기 위해 다른사람과 생산적으로 협력하고 서포트하며파트너십과 다양한 관점을 모색합니다
- 리더십: 타인을 리드하고, 영향을 미치고,영감을 줄 수 있으며 팀원들의 업무에 동기와자율성을 부여하여 팀원들이 성장할 수 있게합니다
- 솔직한 커뮤니케이션: 오픈되고 건설적인 방식으로 우려 사항을 공유합니다(예: 솔직한 대화)
- 의사 결정: 논리와 근거를 바탕으로 대안을 평가하고 제때에 효율적인 결정을 내립니다
- 배정된 스토어가 있는 지역에서 합법적으로 근무할 자격을 갖추고 있어야 함
- 유연한 스케줄로 근무할 수 있어야 함
- 팀원으로 근무하는 동시에 독립적으로 업무를 수행할 수 있어야 함
- 게스트를 돕고 업무를 수행하기 위해 대부분의 시프트 중 스토어에서 계속 움직이면서 근무할 수 있어야 함
- 경력
- 학력: 고등학교 또는 중학교 졸업자 또는 이에 해당하는 자격 보유자
- 경력: 리테일/세일즈 경력 1년
- Support ongoing learning and development of team members by providing direct feedback, coaching, mentoring, and career path guidance, and addressing performance concerns.
- Provide team members recognition, gap assessment, and overall performance documentation to support and reinforce career and personal growth.
- Develop, maintain, and disseminate product and general company knowledge through appropriate communication channels.
- Support team members (e.g., leading by example or coaching) with ensuring a great guest experience that values guests’ time, including assessing guest needs, providing technical product educations, and supporting in-store transactions and omnichannel programs.
- Interact with and assess guests’ unique needs to provide customized, effective purchase and return solutions and support.
- Provide technical product education by articulating the value and benefit of the product.
- Resolve guest feedback and address guest concerns or escalations to make it “right” for guests.
- Dynamically provide coverage on the floor to assess and fulfill the needs of the business, team, and guests.
- Inform guests of local community programs. Plan and execute local, regional, and area driven Community projects and initiatives (e.g., local run club, international day of yoga).
- Contribute to a respectful and inclusive team environment by welcoming and celebrating differences to ensure a supportive and engaging experience for all team members and guests.
- Establish supportive and productive relationships with all team members.
- Collaborate with team members to ensure optimal guest experience and support store operations.
- Provide salesfloor leadership to team members, including planning salesfloor coverage and making decisions to maintain efficiency and effectiveness of salesfloor operations.
- Review business data and metrics to evaluate progress toward goals and determine if adjustments are warranted.
- Open and close the store in accordance with the opening and closing checklists.
- Manage product presentation tasks (e.g., put items back in place, restock or add depleted items to the floor from inventory, destock or relocate items) according to company standards.
- Assign Educators cleaning tasks as needed throughout the shift to maintain the luxury environment of the store.
- Ensure team uses in-store technology to support store operations and provide positive guest experiences.
- Understand and adhere to people safety policies and procedures to maintain a safe work environment.
- Perform work in accordance with applicable policies, procedures, and laws or regulations.
- Team lead role indirectly responsible for subset of store employees on the floor or as delegated by Store Manager
- Inclusion & Diversity: Creates/supports an inclusive environment that values/celebrates differences
- Integrity/Honesty: Behaves in an honest, fair, and ethical manner
- Guest Experience: Enjoys working and connecting with, understanding, and helping guests
- Collaboration and Teamwork: Works productively with and supports others to achieve goals; seeks partnerships and diverse perspectives
- Leadership: Is able and desires to lead, influence, and inspire others; motivates, empowers, develops, and directs people as they work
- Candid Communication: Is willing to openly/constructively share concerns (i.e., straight talk)
- Decision Making: Uses logic and reasoning to evaluate alternatives and make effective, timely decisions
- Legally eligible to work in the jurisdiction of the store which you are assigned to.
- Willing to work a flexible schedule.
- Willing to work as part of a team and also complete work independently
- Willing to move through a store for most of a shift to help guests and accomplish work
- Work experience
- Education: High School or Secondary School diploma, equivalent or above
- Experience: 1 year of retail/sales